Zaken Doen

Alles over zaken doen

Hoe je het verkeer via sociale media naar jouw site kunt maximaliseren.

Hoe goed zijn sociale media precies in het genereren van verwijzingsverkeer? Laten we eens kijken naar de feiten. Vanaf 2019 zijn er 4,39 miljard internetgebruikers in de wereld. Facebook, de sociale media marketing gigant, heeft 2,32 miljard, meer dan de helft daarvan.

Hoewel Google nog steeds de beste is in het omleiden van bezoekers naar sites, kunt je niet naar die cijfers kijken zonder onder de indruk te zijn. Het is een zeer waardevolle investering om naar sociale media te gaan voor extra verkeer en de totale social media marketing.

Bereid uw social media-pagina’s voor

Het is duidelijk dat je op sociale media moet bestaan ​​voordat je deze als jouw verkeersmachine kunt gaan gebruiken. Minder voor de hand liggend zijn de details ervan. Dit zijn de elementen die de basis zullen leggen van uw sociale bolwerk.

Jouw persoonlijke pagina’s

Zodra je hebt gekozen welke sociale platforms je  gaat gebruiken, stelt je daar jouw persoonlijke accounts in, met naam en gezicht. (Als je ze al hebt, geweldig!) Wees je eigen vertegenwoordiger. Moedig anderen in jouw team aan om hetzelfde te doen. Persoonlijke pagina’s zijn ook nodig om jouw netwerk op te bouwen en uit te breiden, maar daar komen we later wel aan.

Jouw bedrijfspagina’s

De persoonlijke factor maakt het gemakkelijker om gebruikers vanaf de eigen pagina’s naar jouw site te leiden. Vooral Facebook-influencers laten vaak hele bedrijfspagina gedeelte achterwege en posten alles gewoon onder hun eigen naam. Je bent er waarschijnlijk nog niet, dus je  wilt afzonderlijke pagina’s wijden aan de site die je promoot. Dit zien we namelijk in de social media marketing wereld veel gebeuren.

Updates die je gaat posten

Er zijn miljarden gebruikers in de wereld, maar de doelgroep zal daar maar een fractie van zijn. Ontwerp de updates om te klikken met de mensen die je naar jouw site wilt halen.

Ken je jouw publiek goed? Wat voor soort inhoud zouden ze het leukst vinden? Er zullen waarschijnlijk meer dan één antwoord zijn, en het kan variëren van ‘grappig’ tot ‘professioneel’. Misschien wil je met verschillende stemmingen experimenteren om te zien welke het beste werken. De enige twee eigenschappen die universeel van toepassing zijn op alle gebruikers, zijn ‘geschikt voor hun interesses’ en ‘aandacht trekken’. Alleen jij weet wat de rest is.

Het belangrijkste doel van sociale media is communicatie tussen mensen op gelijke voet. Er is geen betere plek om uw doelgroep te bereiken. Hoe meer gebruikers u heeft en hoe beter de relatie met hen, hoe meer bezoekers je krijgt.

Het komt dus allemaal neer op het opbouwen van een band met de mensen die je op de site wilt uitnodigen. Wees een actief element in de ervaring van jouw gebruikers met de site. Niet alleen via inhoud, maar ook door middel van goede oude menselijke interactie. Dit zal aanzienlijk bijdragen aan jouw social media marketing!