Verhoog je sales met DISC
Je wil als bedrijf alles doen om zoveel mogelijk omzet te draaien, en je levert om dit te bereiken dan ook zo goed mogelijke producten als je maar kan. Maar soms heb je het gevoel dat je nog zo goede producten maakt en het alsnog niet lukt. Misschien is er dan eerder iets is met het salesteam. Het salesteam kan zichzelf verbeteren met behulp van DISC, een methode waarmee jouw salesteam zowel henzelf als jullie klanten beter zullen begrijpen. Met DISC zal het salesteam zichzelf beter begrijpen, en zo kunnen ze inspelen om hun eigen krachten, en omgaan met hun zwaktes.
Hoe werkt een DISC analyse?
De kern van DISC is de DISC analyse. In deze analyse bekijk je een persoonlijkheid kritisch, wat zijn iemands krachten en zwaktes? Om deze analyse te vergemakkelijken worden persoonlijkheden bij DISC uit vier delen opgebouwd: dominant, invloed, stabiliteit, en conformiteit. Elke persoonlijkheid is bevat elementen van deze vier delen. Elk deel komt met zijn eigen voor- en nadelen, en een DISC analyse zorgt ervoor dat je jezelf en anderen beter kan begrijpen. Met een DISC profiel kan je jezelf goed leren kennen en weet je waar je nog aan moet werken, en waar je goed in bent.
Hoe verhoogt DISC de sales?
Met een DISC certificering op zak leert jouw salesteam allereerst zichzelf beter kennen, en kunnen ze zo hun werk beter uitvoeren. Maar dit is niet alles wat DISC belangrijk maakt: het zorgt er namelijk ook voor dat het salesteam de klanten beter kan begrijpen. Wat vindt een klant nou écht belangrijk? Als je dit weet kan je op de eisen en verwachtingen van jouw klanten inspelen, en zo ervoor zorgen dat jouw klanten zo tevreden zijn als maar kan. Want, een tevreden klant is een terugkerende klant.