Zaken Doen

Alles over zaken doen

Waarom marketeers SEO-strategieën zouden moeten splitsen in pre- en post-aankoop.

Uiteindelijk gaat het erom de juiste zoekgegevens te gebruiken om met de klant te praten in het juiste stadium van hun reis. Dit is essentieel voor een goede zoekmachine marketing.

Het verkrijgen van zoekgegevens is geen erg moeilijk onderdeel van het werk voor jouw SEO. Van de platform gebaseerde tools die marketeers de mogelijkheid geven om te zien hoe hun siterangschikking presteert tot een reeks tools van derden die dieper in de gegevens graven om de intentie en de levenscyclus van de klant te begrijpen, er zijn veel manieren waarop marketeers gegevens verzamelen over hoe klanten zich gedragen om uiteindelijk de zoekmachine marketing vorm te geven.

Een benadering waar ze voor pleit, is het opsplitsen van de benaderingen in één emmer voor tactieken vóór de aankoop en een andere voor post-aankoop.

Met Google met directe antwoorden in de zoekmachine marketing rankings via featured snippets, creëert het creëren van inhoud die daar mogelijk wordt uitgelicht een enorme hoeveelheid vertrouwen bij potentiële klanten omdat zij jou niet alleen zien als een aanbieder van een product of dienst, maar ook als een expert. Een andere belangrijke optimalisatieteam vóór de aankoop die soms over het hoofd wordt gezien, is pdf-optimalisatie. Zoekmachine marketing marketeers creëren vaak talloze gidsen, whitepapers, factsheets en meer voor klanten die kunnen verdwalen in zoekopdrachten als ze niet worden geoptimaliseerd.

Optimalisatie van bestemmingspagina’s is een andere cruciale handeling die moet worden uitgevoerd in de pre-aankoopfase.

Iedereen is wel van mening dat de verkoop niet het einde van een relatie betekent, maar eerder het begin. In termen van zoeken kunnen kopers nog steeds heel veel vragen hebben over het gebruik van of het oplossen van problemen met uw product of dienst. Net als in de pre-aankoopfase is dat een kans om inhoud te maken die deze vragen beantwoordt. Tegelijkertijd hebben marketeers de kans om die opwinding en affiniteit voor hun producten te benutten en die klanten weer om te zetten in zaken als add-ons en accessoires. Bekijk ten slotte de richtlijnen en praktische tips die voor en door gebruikers gegenereerde inhoud om deze fase na de aankoop te maximaliseren.