Zaken Doen

Alles over zaken doen

Wat is employee engagement?

employee engagement

Employee engagement is een fundamenteel concept bij de poging om de aard van de relatie tussen een organisatie en hun medewerkers te begrijpen en te beschrijven, zowel kwalitatief als kwantitatief. Een betrokken medewerker wordt gedefinieerd als iemand die volledig in beslag wordt genomen door en enthousiast is over zijn werk en zo positieve actie onderneemt om de reputatie en belangen van de organisatie te bevorderen. Een betrokken medewerker heeft een positieve houding ten opzichte van de organisatie en haar waarden.] Een niet-betrokken werknemer kan daarentegen variëren van iemand die het absolute minimum op het werk doet tot een werknemer die de werk output en de reputatie van het bedrijf actief schaadt. Wil jij meer weten over employee engagement? Lees dan verder.

Werknemersbetrokkenheid

Van een organisatie met een hoge werknemersbetrokkenheid kan daarom worden verwacht dat ze beter presteert dan die met een lage werknemersbetrokkenheid. Betrokkenheid van werknemers verscheen voor het eerst als concept in de managementtheorie in de jaren negentig en werd in de jaren 2000 wijdverbreid in de managementpraktijk, maar het blijft omstreden. Het staat in een niet nader gespecificeerde relatie met eerdere constructies zoals moreel en werkplezier. Ondanks academische kritieken zijn de praktijken van werknemersbetrokkenheid goed ingeburgerd in het beheer van menselijke hulpbronnen en interne communicatie. De relevantie is veel meer te danken aan de overgrote meerderheid van de nieuwe generatie professionals in de beroepsbevolking die een grotere neiging hebben om afgeleid en uitgeschakeld te zijn op het werk. Een recent onderzoek door Staff Connect suggereert dat een overweldigend aantal grote ondernemingen van plan was om de werknemerservaring in 2018 te verbeteren