Wanneer gebruik maken van gevelreclame?
Gevelreclame zie je overal, of je nu door een drukke straat in Amsterdam loopt of in een klein dorp. Gevelreclame is namelijk belangrijk voor de naamsbekendheid van je bedrijf. Op deze manier kunnen mensen goed de naam van je bedrijf zien maar ook eventueel herkennen door een bepaalde stijl of logo.
De kans is klein dat je ooit een bedrijf hebt gezien zonder naam? Wanneer je een goed lopend bedrijf wilt hebben, kan dit namelijk niet. Je wilt dat mensen het over je bedrijf hebben en dat andere je makkelijk kunnen vinden. Hierdoor is het gebruik maken van gevelreclame juist zo belangrijk.
Wat is gevelreclame?
Gevelreclame is als het ware een manier van promoten. Dit gebeurt, zoals de naam al zegt, bij je gevel. Dit kan dus voor het raam zijn en boven de deur.
Het belangrijke bij gevelreclame is dat de reclame wel over jouw eigen zaak moet zijn. Je gaat natuurlijk geen reclame maken voor een ander bedrijf.
Daarbij is het ook belangrijk dat je opvalt. Hierdoor is veel gevelreclame vaak aan de grote kant. Hoe groter de reclame, hoe sneller het iemand opvalt. Het is dus belangrijk om goed na te denken over je gevelreclame. Het is niet iets wat je elke maand gaat veranderen.
Hoe zorg je voor goede gevelreclame?
Het ontwerpen van gevelreclame is misschien wel moeilijker dan je denkt. Je wilt namelijk dat de reclame goed bij je bedrijf past, de uitstraling van je zaak heeft, opvalt en er goed uitziet. Hierdoor zijn er dus genoeg punten waar iemand op moet letten.
Wanneer je een advocatenkantoor hebt, ga je niet met roze sierletters je gevelreclame maken. Denk dus van te voren na wat je wilt uitstralen en maak hier verschillende schetsen van.
Kijk ook bij de concurrentie in de buurt, je wilt namelijk niet dat het te veel op elkaar lijkt.